Cele og贸lne:
- wzbogacanie wiadomo艣ci na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych; poznawanie zmian zachodz膮cych w przyrodzie w marcu;
- rozwijanie umiej臋tno艣ci wypowiadania si臋 na dany temat, wzbogacanie mowy i s艂ownictwa;
- pobudzanie ciekawo艣ci badawczej;
- rozwijanie sprawno艣ci fizycznej;
- doskonalenie kompetencji matematycznych;
- rozwijanie umiej臋tno艣ci manualnych i zdolno艣ci plastycznych.
ZABAWY RUCHOWE
馃憠 Nadchodzi burza - zabawa orientacyjno-porz膮dkowa; s艂uchanie odg艂os贸w deszczu, poruszanie si臋 przy jego d藕wi臋kach; reagowanie na has艂o "burza".
馃憠 Pod wielkim parasolem - zabawa z chust膮 Klanzy (rytmiczne unoszenie i opuszczanie, przebieganie pod chust膮 na ustalony sygna艂 itp.).
馃憠 Parasole - zabawa bie偶na, popularny "berek"; osoba z艂apana tworzy nad sob膮 parasol; pozosta艂e zasady do ustalenia z grup膮.
馃憠 Unikaj膮c ka艂u偶y - zabawa zr臋czno艣ciowa; przekazywanie w kr臋gu przedmiot贸w za pomoc膮 r贸偶nych cz臋艣ci cia艂a tak, by nie upu艣ci膰 przedmiot贸w.
馃憠 Pogoda w muzyce - improwizacje ruchowe do utworu A.Vivaldiego Cztery pory roku "Wiosna".
馃憠 Skoki przez ka艂u偶e - przeskakiwanie przez szablony ka艂u偶 umieszczone na pod艂odze w sali.
馃憠 Symbole pogody - losowanie emblemat贸w pogodowych; ilustrowanie ruchem wylosowanej pogody.
WPROWADZENIE
馃憠 Obserwacja kierowana - obserwowanie pogody, opisywanie zauwa偶onych zjawisk atmosferycznych.
馃憠 Praca z ilustracj膮 i obrazkami - nazywanie zjawisk pogodowych, rozmowa na temat ubioru podczas marcowego spaceru.
馃憠 Praca z tekstem literackim - wybranym dowolnie na temat marcowej pogody. Rozmowa kierowana na podstawie wys艂uchanego utworu.
馃憠 Poznajemy termometr - prezentacja termometr贸w do mierzenia temperatury cia艂a i stopni za oknem.
ZABAWY DYDAKTYCZNE
馃憠 膯wiczenie s艂uchowe - rozpoznawanie d藕wi臋k贸w zjawisk atmosferycznych.
馃憠 Parasole - przeliczanie sylwet parasoli z u偶yciem liczebnik贸w porz膮dkowych, okre艣lanie kolor贸w parasoli, np. Pierwszy parasol jest w kolorze...
馃憠 Prezentacja przys艂owia W marcu jak w garncu - wk艂adanie przez dzieci do jednego du偶ego garnka wszystkich symboli pogody, wymieszanie ich, wyja艣nienie niezrozumia艂ych poj臋膰.
馃憠 Prognoza pogody - ogl膮danie prognozy pogody, rozmowa kierowana; przyjmowanie stanowiska prezentera/rki pogody (zapowiadanie pogody).
馃憠 Gra Pogodowe memory
馃憠 Marcowa pogoda - karty pracy
✅ Marcowa pogoda ~ karty pracy
PRACE MANUALNE I PLASTYCZNE
馃憠 Marcowa zupa - wyklejanie konturu garnka symbolami pogodowymi.
馃憠 T臋cza - kolorowanie rysunku t臋czy zgodnie ze wskazanym kodem; odkrywanie w艂a艣ciwej kolejno艣ci kolor贸w wyst臋puj膮cych w t臋czy.
馃憠 Kropl膮 deszczu - barwienie wody; upuszczanie pipet膮 na kartk臋 kropel zabarwionej wody, rozdmuchiwanie jej przez s艂omk臋.
馃憠 Krople i chmury - wydzieranie z niebieskiego papieru kszta艂t贸w chmur i kropel deszczu. Oznaczanie kropli od 1 do 10.
馃憠 Wielka chmura - praca grupowa; tworzenie wielkiej chmury z ma艂ych kropel deszczu, przyklejanie na papier; wype艂nianie pastelami.
馃憠 Kalendarz pogody - tworzenie czterech p贸r roku na kole ze strza艂k膮, wykorzystanie farb, plasteliny i naklejek symboli pogodowych.
馃憠 Foliowy deszcz - 膰wiczenie manualne; ugniatanie jak najwi臋kszej ilo艣ci kropelek na folii b膮belkowej.
馃憠 Jak powstaje deszcz? - stawianie przez dzieci hipotez, przeprowadzanie wybranych eksperyment贸w, weryfikacja hipotez; praca z ilustracj膮 - wyja艣nienie obiegu wody w przyrodzie. Rozmowa kierowana "Do czego potrzebny jest deszcz?"
馃搶 Wi臋cej eksperyment贸w znajdziesz tutaj: PrzedszkoLandia ~ przedszkolne inspiracje: 呕YWIO艁Y (przedszkolandia-martarejman.com)
A PONI呕EJ WI臉CEJ PROPOZYCJI WIOSENNYCH :)